shutterstock_475616941
שחר אשכנזי

שחר אשכנזי

מדריך איקומרס – טיפים לאיקומרס ושופיפיי

אם אתם שוקלים להקים חנות בשופיפיי, עסק באמזון או כל פעילות של שיווק באינטרנט, המאמר הזה הוא מדריך איקומרס שיקנה לכם מספר כלים שחשובים לכל יזם.
למדו מהן הטעויות הנפוצות של אנשים בתחום השיווק האינטרנטי ובעיקר בשופיפיי.

אז קדימה, בואו נבין קודם מה זה מדריך ecommerce ונצא לדרך!

מיינדסט לא נכון כאשר מקימים עסק אינטרנט

המון אנשים אשר רוצים להקים חנות בשופיפיי, או כל עסק אינטרנטי אחר, נכנסים לתחום במחשבה שזה מאוד קל וניתן להצליח ללא מאמץ.
אז זהו..
שלא.

כמו כל דבר בחיים, אם אתם רוצים להצליח, אתם חייבים להתחייב לתהליך באופן מוחלט!
שמעתם פעם על מישהו שירד במשקל מבלי לשנות את התזונה שלו באופן קבוע?
מישהו שהתחטב והפך לשרירי מבלי להגיע למקום כושר כמעט כל יום?
אני מאמין שלא יצא לכם לשמוע על אנשים כאלו, כי הם לא קיימים.
(במידה ואתם כן מכירים אז אני אשמח לדבר איתם ולגלות את הסוד שלהם :)).

אותו הדבר בדיוק בעסקים, וכאשר אתם מקימים חנות שופיפיי,
חייבים להשקיע ולהיות מוכנים לעשות את מה שאחרים לא מוכנים לעשות, כי אם זה היה קל.. כולם היו עושים את זה.

אם התעניינתם במדריך ecommerce, קראו על הקמת חנות איקומרס >>

מדריך איקומרס

מתחייסים ללקוחות כאל שמות בלבד.

א ב במכירות בכלל ובמדריך איקומרס זה בפרט, כאשר אנו רוכשים מוצרים באינטרנט, חשוב לנו להרגיש שלמרות הרכישה הדיגיטלית, מתייחסים אלינו כאל אנשים.
אנחנו רוצים להרגיש שלבית העסק אכפת מאיתנו, נכון?

לכן חשוב מאוד דווקא כמוכרים, לשים דגש על הפן הזה שבעסק.
אותם שמות שאנו רואים שרוכשים אצלנו בחנות הם בני אדם.
אנשים אמיתיים עם רגשות, רצונות, בעיות, וחוש הומור.

אם נתייחס אליהם בצורה כזו, שירות הלקוחות שלנו ישתפר פלאים, זמני המשלוח יתקצרו ואפילו המסר השיווקי יהפוך לטוב יותר
ויאפשר לקהל היעד שלנו להזדהות עם המותג שלנו.
אז פעם הבאה שאתם מייצרים מודעה,
תדמיינו את אותו אדם בצד השני של העולם,
פותח את החבילה, ומחייך.
קורא את המייל שלכם, ומחייך.
מטייל באתר שלכם, ומחייך.
כמות הכסף שאתם מרוויחים היא השווי המספרי לכמות הערך שאתם נותנים ללקוחות שלכם.
אני מבטיח לכם שהתוצאות שלכם ישתפרו פלאים אם תיישמו את צורת החשיבה הזו.

טיפים חנות שופיפיי

A/B TESTING.

אחת הבעיות שחוזרת על עצמן אצל משווקים שוב ושוב, היא בעיה שמאוד קל לטפל בה.
הרבה משווקים חושבים שהם יודעים הכל, ומראש! מדריך איקומרס זה, יוכיח לכם, שממש לא.

מהניסיון שלי בשנים האחרונות אני יכול להגיד שוודאות שאנחנו לא יודעים כלום,
אנחנו אמנם יכולים לצמצם את מרווח הטעויות שלנו, וכמובן עם הזמן לשפר את אחוזי ההצלחה שלנו בקמפיינים ממונים ושאר
פעולות שיווק.

אבל בסופו של יום,

יש גורם אחד שיחליט האם אנחנו פועלים נכון או לא,
וזה הפידבק של הקהל שלנו.

לכן חשוב מאוד לבצע בדיקות A/B בכל הזמנות שיש לנו,
ולא פחות חשוב מכך… לוודא שיש רק גורם אחד שמשתנה בבדיקה, אחרת לא נוכל לעולם לבדוק את ההשקעה של השינויים שביצענו.

הרבה משווקים משנים המון בזמן קצר ולא יכולים למדוד את ההשפעה של השינויים שהם ביצעו,
חשוב מאוד להקפיד על שינוי של גורם אחד בכל בדיקה כדי שנבחן את התוצאות בצורה מקצועית.

פרסום מוצר בפלטפורמה לא מתאימה

אם נצמצם את מגוון המוצרים שיש בעולם ל 2 קטגוריות אז הם יקראו כך:
1 – מוצרים PASSION.
2 – מוצרים NEED.

מוצרי PASSION הם מוצרים שגורמים ללקוחות להתרגש, לצחוק, ולחוש משהו שהוא מעבר לצורך.
אלו מוצרים שבדרך כלל הלקוח בכלל לא ידע שקיימים או לא ידע שהוא רוצה אותם עד שהוא נתקל במודעה כזו או אחרת
אשר עוררה אצלו את הצורך והרגש לקנייה אימפולסיבית.

מוצרי NEED הם מוצרים שבדרך כלל משרתים צורך מאוד ברור של הלקוח ולעיתים אף פותרים בעיה ידועה מראש.
הלקוח בדרך כלל יודע שהוא צריך את המוצר או מוצר דומה טרם החלטות לרכוש בפועל את המוצר.

אנחנו כמשווקים חייבים להבין איזה מוצר יש לנו בידיים, ולהתאים את פלטפורמת המכירה שלנו כי זה יכול להיות ההבדל
בין הצלחה לכישלון.
אם אני רוצה למכור מכונת כביסה,
כנראה שהפלטפורמה המתאימה לי היא איביי, אמזון, גוגל שופינג או גוגל חיפוש, אלו פלטפורמות שבהן הרוכשים מזינים מילות חיפוש
ובעצם יודעים מה הם מחפשים פחות או יותר.
ככל שההתאמה בין החיפוש לבין תוצאות החיפוש (המוצר שלנו) תהיה טובה יותר כך יעלו הסיכויים לבצע מכירה.

לעומת זאת,

אם יש בידינו מוצר PASSION כמו חולצה עם כיתוב עם מסר מסויים שגורם לרגש כלשהו אצל הגולש,
הסוכי שנצליח למכור אותו באחת הפלטפורמות שהמצויינות למעלה הוא מאוד נמוך.
ברוב הסיכויים אנו נרצה לפנות לפלטפורמת DISCOVERY – גילוי, כגון פייסבוק, אינסטגרם או טיקטוק.

אז בפעם הבאה שאתם רוצים למכור מוצר,
תשאלו את עצמכם, איזה סוג מוצר זה?
NEED או PASSION?

מדריך איקומרס זה הגיע לסיומו. עד הפעם הבא שניפגש, אני מזמין אתכם לצפות בסרטון הבא שיסביר לכם מהן 8 הטעויות הנפוצות ביותר של בעלי חנויות איקומרס מתחילים.

אהבתם? שתפו זה בחינם 🙂

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email