בניית חנות אינטרנטית
שחר אשכנזי

שחר אשכנזי

5 טכניקות של ניהול זמן אפקטיבי

בבסיס, הנושא של ניהול זמן אינו עוסק בכלל בניהול זמן…
זה נושא שעוסק בניהול עצמי שלנו כיזמים ובעלי עסקים.
לכולנו יש את אותן 24 שעות ביממה,
ההבדל היחידי הוא כיצד אנו משתמשים בשעות האלו כדי להיות כמה שיותר אפטקיבים מבלי לפגוע באיכות החיים שלנו ומבלי להרגיש שחיקה.

יש המון שיטות ודרכים ליצור זמן, זה לא תהליך של יום אחד ואם בונים אותו בצורה מסודרת אז

השינוי שהוא יכול ליצור לנו בחיים הוא פשוט מדהים – בדיוק כפי שאני מלמד בקורס "אל תגעו לי בזמן".
תזכרו,
ניהול זמן אפקטיבי הוא המפתח להגשמת מטרות ויעדים, הגדלת ההכנסה הפוטנציאלית בעסק, והזמן החופשי שבו אתם מבלים עם המשפחה שלכם.

אספתי עבורכם 5 טכניקות שאתם יכולים ליישם החל מהיום כדי להיות יותר אפקטיבים ולקבל בחזרה

שליטה על הזמן שלכם!

הסתכלו על הזמן שלכם כאל חשבון עובר ושב.

את עיקרון העובר ושב פיתחתי בזמן שאני בעצמי התמודדתי עם אתגרי עולם היזמות לארוך השנים האחרונות שבהן הקמתי מספר עסקים דיגיטלים וביצעתי השקעות נדל"ן.
העיקרון הוא מאוד פשוט,

יש לכם בנק, ובמקום כסף אתם מנהלים חשבון עו"ש שמורכב מדקות, שעות, ימים וחודשים.
 

כפי שבחשבון הבנק המסורתי יש לנו הוצאות והכנסות,
כך גם בחשבון הבנק הזה אנו מבזבזים זמן, ומרוויחים זמן.
חשוב מאוד לדעת כיצד לזהות אילו גורמים מבזבזים לנו את הזמן ומרוקנים לנו את החשבון,
ואילו פעולות אקטיביות אנו יכולים לבצע כדי להרוויח זמן בכל יום.

אני רוצה שהחל מהיום תהיו מודעים לפעולות שלכם בזמן שאתם עובדים על פרוייקט כזה או אחר,
תרשמו על דף:

  • אילו פעולות אתם מרגישים שמישהו אחר יכל לעשות במקומכם.
  • אילו פעולות עשיתם למרות שזה לא במסגרת התפקיד.
  • אילו לקוחות מחזיקים אתכם בטלפון יותר מידי זמן.
  • אילו חברים ובני משפחה מתקשרים בשעות עבודה ומוציאים אתכם מפוקוס.

אם תזהו אפילו רק את ארבעת הגורמים האלו, ותדעו כיצד לטפל בהם…

אתם כבר תאזנו את חשבון העו"ש של הזמן שלכם ואולי אפילו תגיעו למצב של יתרה חיובית שתאפשר לכם להרגיש פחות חנוקים ולחוצים תוך כדי שאתם משיגים יותר בכל יום.
ניהול זמן נכון

היו מוכווני מטרה - צרו צ'ק ליסט ברור בכל יום.

אוקיי, אני יודע מה אתם בוודאי חושבים…
ליצור צ'קליסט זו לא אסטרטגיה פורצת דרך.
אבל זו אחת מהדרכים הטובות ביותר להפוך מאנשים שמכבים שרפות, ולא עומדים ביעדים,
לאנשים פרודקטיבים ואפקטיבים!

רשימה מתועדפת של משימות על פי החשיבות שלהן היא כלי עוצמתי שבו נוכל להשתמש בכל יום כדי
להספיק את המשימות השבועיות, החודשיות ואפילו השנתיות שלנו.
 
ביצוע משימות מתוך רשימה מוגדרת מראש מבטיח לנו שהמשימות שבזכותן נשיג מטרה מסויימת, מתבצעות בזמן שלהן ולכן תמיד נראה התקדמות בכל תחומי החיים.
אם תרגילו את עצמכם להתעלם מרעש הסביבה ולסיים את המשימות מבלי להתפזר לדברים אחרים אתם פתאום תגלו שיש לכם המון זמן להשלים פרוייקטים נוספים, להיות יותר זמן עם המשפחה, או סתם להתחיל איזה תחביב נחמד.
קורס ניהול זמן

סדרו את הרשימה לפי דחיפות המשימות.

אם השלב הראשון הוא ליצור צ'ק ליסט שינחה אותנו באופן מסודר בכל יום.
אז השלב השני או לתעדף את המשימות ולוודא שאנחנו מתחילים מהמשימות החשובות ולא מהמשימות שיותר כיף לנו לעשות.

אחת הטעויות של יזמים ובעלי עסקים היא העובדה שהם מבצעים קודם כל את המשימות שכיף להם לבצע, מבלי לייחס חשיבות לדחיפות המשימות.
הטעות הזו יכולה לעלות ביוקר ולגרום להפסד של זמן יקר שיתורגם לאחר מכן להפסד כספי, פחות זמן עם המשפחה ותחושה כללית של חוסר הספק ואכזבה.

לתעדף משימות זו מיומנות שמשתפרים בה עם הזמן אם יודעים איך לעשות זו בצורה נכונה ולדעתי האישית זה קריטי שכל יזם או בעל עסק ידע לעשות זאת.
לתעדף את המשימות

נהלו יומן מסודר.

אז יצרנו רשימה מופלאה של משימות מתועדפות.
עכשיו הגיע הזמן לוודא שאנו מבצעים את המשימות האלו, אחרת הרשימות שלנו יעלו אבק וזה
יגרום להרגיש אכזבה גדולה מעצמנו כאנשים שלא מצליחים לנהל את הזמן שלהם בצורה נכונה וטובה.

השלב הבא,
להתרגל לעבוד עם יומן מסודר!

אני מציע תמיד לתלמידים שלי לבנות יומן שבועי (בשלבים מתקדמים יומן חודשי ושנתי).
היומן הזה יהיה הקו המנחה שלנו,
כך נוכל להכניס את הצ'ק ליסט שלנו לתוך קוביות זמן מוגדרות מראש שבהן אנו מתמקדים אך ורק בביצוע של אותן משימות.

בעל עסק או יזם שאינו מנהל יומן, לעולם לא יוכל להשלים את הצ'ק ליסט שלו וכתוצאה מכך יכשל בהשגת המטרות והיעדים, זה דומינו שבו כל חלק שנופל גורם לכל החלקים להתמוטט.

אחרי שעבדתי עם מאות יזמים בשנים האחרונות אני יכול להגיד בוודאות שניהול יומן מסודר, תיכנון קפדני של כל השבוע ואפילו תיכנון של כל החודש מבעוד מועד, מובילים לתוצאות מדהימות שמתבטאות בסופו של דבר גם בהישגים עסקיים טובים יותר.

אני בכל מוצ"ש מוודא שהיומן השבועי שלי מסודר בצורה כזו שאני יודע איזה משימות אני מבצע בכל שעה ושעה, כך אני מתקדם בכל הפרוייקטים שלי ובסופו של דבר משיג את היעדים שהגדרתי לעצמי, ואפילו נשאר לי זמן עודף לתחביבים שלי ולפיתוח של פרוייקטים נוספים.

ניהול יומן מסודר

הסירו הסחות דעת.

אנשים אפקטיביים שולטים באמנות החשובה הזו של הסרת הסחות דעת.

בעולם הטכנולוגי שבו אנו חיים, מאוד קל להתפזר וללכת לאיבוד בזמן העבודה.
ישנם גורמים שמשפיעים על הריכוז שלהם וחשוב מאוד שנסיר אותם מדרכנו כאשר אנו מרוכזים בעבודה שלנו.
אני רוצה כרגע להתמקד בגורם הראשי להסחות דעת והוא הסמארטפון שלכם.
 
אם אתם לא בכירים במשרד הביטחון, אין שום סיבה שהטלפון שלכם יהיה לידכם 24/7.
בזמן שאני כותב את השורות האלו,
הטלפון שלי נמצא במצב שקט.
על ידי פעולה פשוטה זו אני בעצם סוגר את הדלת להפרעות בלי נשלטות שיכולות להוציא אותי מהריכוז שבו אני נמצא כרגע!
לכן, אני אסיים את כתיבת הבלוג הזה בזמן קצר יותר ובצורה יותר אפקטיבית בזכות הריכוז המוחלט שלי במשימה, זה בעצם "זמן הפוקוס שלי".
 
כמה פעמים מצאתם את עצמכם עושים רענן לעמוד הפייסבוק, או סתם גולשים באינטסגרם ללא סיבה מוגדרת מראש?
אנשים ששולטים על הזמן שלהם לא מוצאים את עצמם בסיטואציות האלו, וגם אתם לא תמצאו את עצמכם במקום של ביזבוז זמן אם תדעו לסגל לעצמכם הרגלים נכונים.
הימנעו מהסחות דעת

לסיכום...

אם אתם רוצים להספיק יותר וממש את הפוטנציאל שלכם,
האמנות של ניהול זמן היא חלק בלתי נפרד מארגז הכלים שלכם כיזמים ובעלי עסקים.

אין סיבה שתרגישו שאתם כל הזמן מכבים שרפות במהלך היום, אתם אמורים לשלוט בזמן שלכם
ולנהל את היום, לא להפך!
 
אתם מוזמנים להצטרף לקהילת מייצרי הזמן וללמוד ממני את האסטרטגיות הטובות ביותר בעזרת קורס שכבר עזר למאות יזמים ובעלי עסקים, השאירו פרטים בטופס וקבלו עוד מידע על הקורס המיוחד.

אהבתם? שתפו זה בחינם 🙂

שיתוף ב facebook