בניית אתרי איקומרס
שחר אשכנזי

שחר אשכנזי

בניית אתרי איקומרס

תחום המסחר האלקטרוני הפך בשנים האחרונות לאחד מהתחומים המשגשגים ביותר ברשת האינטרנט, כאשר היקף המכירות המקוונות הולך וגדל באופן משמעותי משנה לשנה ועל פי הערכות שונות צפי המכירות לשנת 2021 מסביב לעולם הוא קרוב ל-5 טריליון דולר! אם גם אתם רוצים להתחיל לשווק ולמכור מוצרים ושירותים דרך הרשת, זה הזמן לדעת הכול על בניית אתרי איקומרס ולהתחיל להיות חלק מאותם מרוויחים גדולים. 

בניית אתרי Ecommerce - הסוגים הקיימים

כאשר מדברים על בניית אתרי Ecommerce, מדברים על שלושה סוגי אתרים שונים באמצעותם ניתן לשווק ולמכור מוצרים ברשת: 

  1. אתרי איקומרס מסוג B2C – אתרים אלו נועדו לצרכי ביצוע עסקאות מקוונות בין גורם עסקי (בעלי האתר) לבין קהל הגולשים. לדוגמא: אתר איקומרס המתמחה במכירת מותגי אופנה לקהל לקוחות פרטי ( גולשי הרשת). למעשה, העסקה היא בין עסק לבין לקוח רגיל כמוני כמוך.
  2. אתרי איקומרס מסוג B2B – אתרים אלו נועדו לצרכי ביצוע עסקאות בין שני גופים עסקיים. לדוגמא: אתר איקומרס המתמחה במכירת ריהוט משרדי לעסקים. למעשה, העסקה היא בין עסק אחד לעסק שני.
  3. אתרי איקומרס מסוג C2C – אתרים אלו הם הגדרה לפלטפורמות שונות המאפשרות ביצוע עסקאות פרטיות בין קהל הגולשים, כאשר למשווק עומדת האפשרות להקים חנות אינטרנטית בתוך האתר, לדוגמא: אמזון, איביי, אתרי מכרזים למיניהם, אתרי מכירות קבוצתיות וכדומה. 


ברוב המקרים, בעלי עסקים המתעניינים בהקמת אתר איקומרס עושים זאת במסגרת בניית אתרי איקומרס מסוג B2B  או מסוג B2B, וזאת בהתאם לסוג ואופי המוצרים ו/או השירותים אותם הם מעוניינים לשווק ולמכור דרך רשת האינטרנט. כלכלת העולם היא לרוב בין עסק לבין לקוח וסביר להניח שזו גם תהייה הנחיתה הראשונה שלכם בעולם האיקומרס.

בניית אתרי איקומרס
בניית אתרי איקומרס - מה חשוב לדעת?

בניית אתרי איקומרס - מהיכן מתחילים?

בדומה לכל תהליך בניית אתר אחר, גם בניית אתרי איקומרס היא פעולה מקצועית אותה מומלץ ליישם לאחר תהליך אפיון מקדים הכולל בין היתר: מחקר שוק מקיף באמצעותו ניתן לזהות את פוטנציאל השוק ואפיון מדויק ככל האפשר של קהלי המטרה הרלוונטיים. פעולות מקדימות אלו מוצעות לכם בין היתר על ידי חברות אינטרנט העוסקות ומתמחות בהליכי בניית אתרי איקומרס, וזאת לצד שירותים מקצועיים הנלווים לתהליכי ההקמה והפיתוח של אתר המכירות המקוונות הנדרש לכם.

דגשים מקצועיים לבניית אתרי איקומרס

בניית אתרי איקומרס מחייבת אתכם להתייחס למספר דגשים מקצועיים לאורך כל שלבי התכנון והפיתוח של האתר, וביניהם: 

  • נראות האתר – הקו העיצובי של האתר משפיע במידה ניכרת על משך השהייה של כל גולש וגולש בין דפי האתר. בשנים האחרונות, חווית המשתמש הפכה להיות אחד הדברים החשובים ביותר באתרים, הן עבור בעל האתר, עבור גוגל ובעיקר עבור הגולש אשר צריך לעבור חוויה טובה באתר שלכם על מנת לוודא שהוא יחזור אליו בשנית.
  • היררכיית עמודי התוכן והמכירה באתר – אתר איקומרס חייב להיות ידידותי לעושים בו שימוש ולכן קיימת חשיבות רבה למבנה האתר והיררכיית עמודי התוכן והמכירה בתוכו. חייב להיות סדר הגיוני להיררכיה ולא לבנות טלאי על טלאי ולומר “יהיה בסדר”.
  • מהירות טעינת דפי האתר – אתרי איקומרס הם בדרך כלל אתרים עם כמות גדולה של תמונות מוצר, דבר העלול להשפיע על מהירות טעינת דפי האתר והדבר חייב להיבדק לאורך כל שלבי הבנייה. זמן מהירות טעינת האתר הוא אקוטי לכם מכל הבחינות האפשריות: מבחינת גוגל אשר לא אוהבת אתרים שלא נטענים מהר, מבחינתכם כבעלי האתר ובעיקר מבחינת הלקוחות שלכם אשר סביר ויש להם מיליון אופציות אחרות מהירות יותר במידה ושלכם פשוט איטי בכמה שניות בודדות.
  • התאמה רספונסיבית – כיום, יותר ממחצית מתנועת הגולשים ברשת מתבצעת דרך סביבת המובייל (טלפונים חכמים, טאבלטים וכו), ולכן, קיימת חשיבות רבה להתאמה רספונסיבית של האתר לכל תצורות המסך ולכל סוגי המכשירים המאפשרים גלישה ברשת. עם השנים אנו רואים צמיחה ועלייה חדה בכמות המשתמשים והגולשים באמצעות המובייל, אל תשכחו אותם ווודאו שהאתר שלכם עומד בכל הדרישות.


וזאת לצד דגשים מקצועיים נוספים המיושמים על הצד הטוב ביותר באמצעות חברות אינטרנט העוסקות ומתמחות בהליכי בניית אתרי איקומרס. לא מעט אנשים, מאמינים שהם יוכלו לבנות חנות בקלי קלות וחבל לשלם לחברה מקצועית אך כאשר הבנייה היא לא מקצועית, כך גם התוצר ובעידן תחרותי, אתם רוצים להיות אתר מקצועי.

אהבתם? שתפו זה בחינם 🙂

Share on facebook