איך בונים חנות אינטרנטית?
שחר אשכנזי

שחר אשכנזי

איך בונים חנות אינטרנטית?

חנויות אינטרנטית הפכו בשנים האחרונות לאחד ממוצרי המדף המבוקשים ביותר בתעשיית האינטרנט העולמית, כאשר יותר ויותר משווקים בארץ ובחו”ל בונים חנות אינטרנטית באמצעותה הם מקדמים, משווקים ומוכרים את מוצריהם ושירותיהם לקהל הגולשים. אי קיומה של חנות אינטרנטית, עבור כל עסק, היא טעות אקוטית ולכן אם אתם בעלי עסק המוכר מוצרים, המשיכו איתנו לשורות הבאות.

אם כך, איך בונים חנות אינטרנטית?

הקמת חנות אינטרנטית הוא תהליך עבודה הזהה בחלקו לתהליך בניית אתרים (חשוב לשים לב שמדובר על מספר שלבים זהים אך תהליך אחר לגמרי) מכל סוג אחר והוא כולל בתוכו מספר שלבים מקצועיים החיוניים לכל אילו מביניכם המעוניינים להפוך את החנות האינטרנטית שלהם לאתר מכירות מוביל בתחומו. שלבים אלו כוללים בין היתר: 

  • אפיון – שלב האפיון המקדים במסגרתו מגדירים את סוג המוצרים / שירותים העתידים להיות משווקים בחנות ובהתאמה לכך מגדירים ומפלחים את קהלי המטרה הרלוונטיים. עוד בשלב האפיון חשוב להגדיר היטב את כל הצרכים והציפיות מהחנות האינטרנטית ולהכין את הקרקע לבאות. חשוב לדעת: שלה האפיון הוא שלב אקוטי אשר יכתיב את מהלך ואת נראות החנות בסופו של דבר, אל תקלו בו ראש.
  • בנייה ופיתוח – שלב הבנייה והפיתוח של החנות במסגרתו קובעים את נראות האתר ברמה העיצובית, מפתחים את ממשק המשתמש ומפתחים מערכת ניהול באמצעותה ניתן לנהל את החנות האינטרנטית. מדובר בשלב מאוד חשוב אשר עתיד להשפיע על החנות עצמה, על הגולשים בה ובעיקר על החווית משתמש. 
  • סליקה – לאחר שהחנות פותחה ונבנתה, חשוב להפוך אותה לחנות מתפקדת וכזו שיכולה למכור מוצרים. את הרכישה עצמה יש לעשות באמצעות סליקה. שלב חיבור האתר למערכת סליקה באמצעותה ניתן לבצע עסקאות באתר – כולל הקמת עגלת קניות וירטואלית בהתאם לסוג ואופי המוצרים / שירותים המשווקים ונמכרים בחנות. 



וזאת לצד ביצוע פעולות נוספות כגון: הטמעת מערכת אבטחה אשר הן כבר בגדר חובה ולא הצעה, הוספת פיצ’רים אינטראקטיביים כגון צ’ט עם נציג וירטואלי, הצעת מוצרים דומים ועוד פיצ’רים נוספים אשר מתאימים לחנות הספציפית שלכם. לצד הפעולות הטכניות העונות על השאלה איך בונים חנות אינטרנטית, נדרשות פעולות נוספות בהיבט העסקי הכוללות בין היתר: ניסוח תנאי שימוש באתר, הגדרת מדיניות האתר בנוגע להחזרת מוצרים, תכנון לוגיסטי בכל הנוגע למכירת מוצרים ברשת, הקמת רשת משלוחים ו/או הפצה וכדומה.

בניית חנות אינטרנטית - עלויות

בניית חנות אינטרנטית - כמה זה עולה?

כל בעל עסק המוצא את עצמו מתעניין בשאלה איך בונים חנות אינטרנטית, מביע עניין מיידי גם בעלויות הכספיות הנלוות לתהליך ההקמה ותפעול החנות האינטרנטית לאורך זמן. עלויות אלו משתנות בהתאם למספר משתנים הכוללים בין היתר את אופן תהליך הקמת האתר (חנות אינטרנטית המוקמת כ-אתר איקומרס לכל דבר ועניין או חנות אינטרנטית בתוך זירות מסחר קיימות), היקף המערכות המוטמעות באתר, נפח האתר ומשתנים נוספים. חשוב לציין שהקמת חנויות אינטרנטיות בתוך זירות מסחר קיימות כגון: אמזון, איביי וכדומה, אומנם זולה יותר מתהלך בניית חנות אינטרנטית בתצורת אתר איקומרס, אך מצד שני היא מחייבת אתכם בתשלום עמלה עבור כל מכירה המתבצעת בתוך האתר וכמובן מדובר בחנות המסופחת ומתקיימת אך ורק בתוך אותן זירות מסחר ללא יכולת לקדם אותה באופן חיצוני.

בניית חנויות אינטרנטיות - דגשים מקצועיים

הקמת חנות דיגיטלית במסגרת אתר איקומרס ו/או באמצעות פלטפורמה קיימת, היא פעולה מקצועית המחייבת אתכם להתייחס למספר דגשים מקצועיים כגון: ממשק משתמש נוח וידידותי, תכנון מיטבי של מבנה האתר והיררכיית דפי האתר, וכמובן, נראות האתר. מעבר לכך, קיימת חשיבות רבה לבניית חנות אינטרנטית אותה ניתן לקדם באופן יעיל במנועי החיפוש והרשתות החברתיות ובאמצעות טכניקות נוספות לקידום ושיווק אתרי מכירות. 

 

איך בונים חנות אינטרנטית?
איך בונים חנות אינטרנטית?

לסיכום...

התשובה לשאלה איך בונים חנות אינטרנטית נקבעת בהתאם לאופן בניית האתר ולכל אחד מהשירותים המקצועיים המוצעים לכם על ידי אנשי מקצוע העוסקים ומתמחים בליווי תהליכי בניית אתרי איקומרס בכלל וחנויות אינטרנטיות בפרט. לכל לקוח יש דרישות שונות וכל חנות מחייבת פיצ’רים שונים כאלו ואחרים. אם יורשה לנו, התמקדו יותר בתהליך הבנייה ובתוצר הסופי שלכם ורק לאחר שאתם סגורים על מה אתם והחנות שלכם צריכים, רק אז התפנו לשאלות ולהבנות בנושא העלות.

למדריך איקומרס >>

אהבתם? שתפו זה בחינם 🙂

Share on facebook