shutterstock_1866463066(1)
שחר אשכנזי

שחר אשכנזי

7 טעויות שתרצו להימנע מהן בהקמת עסק דיגיטלי

טעויות הן בדרך כלל טאבו בחברה שלנו.
מגיל קטן לימדו אותנו שאסור לטעות במבחנים בבית הספר, ומשם המגמה הזו תמיד נשמרה בכל מוסד רשמי של המדינה.
לימדו אותנו להסתיר טעויות, להאשים אחרים, ולהסיר מעצמנו כל אחריות כאשר משהו משתבש.

רוב האנשים מעולם לא ירדפו אחרי החלומות שלהם או יקימו עסק דיגיטלי בגלל שהם מפחדים לעשות טעויות.

אבל רוצים שאני אגלה לכם סוד?

טעויות עסקיות לא יעצרו לכם את המומנטום ואת ההתקדמות, הם יעזרו לכם לסלול דרך טובה יותר.
ולאחר כל טעות, הדרך שלכם תהיה יציבה ובטוחה יותר מאשר שהיתה קודם לכן.

אנחנו כיזמים שרוצים לשנות את הסביבה שלנו ואת העולם, חייבים להתייחס לטעויות כחוויות לימודיות שעוזרות לנו לצמוח!

אי אפשר להימנע מטעויות – אז לפחות בואו נאמץ אותן וניתן להם מקום של כבוד בחיים שלנו!

אז אחרי כל מה שאמרתי, אני בכל זאת רוצה להדגיש שאם אפשר להימנע מטעויות מסויימות מבעוד מועד, זו האחריות שלנו כיזמים ובעלי עסקים.
ועל כך אני אדבר איתכם במאמר הזה.

זה לא משנה אם אתם מתעניינים בחנות שופיפיי, עסק שמבוסס על מוצרים דיגיטליים או כל סוג עסק אחר, הטיפים האלה רלוונטים לכולם!

אלו הטעויות הנפוצות שראיתי לאורך השנים אצל מאות יזמים דיגיטלים אשר ליוויתי באופן אישי להקמת העסקים שלהם.

  • לא כותבים תכנית עסקית בסיסית.
  • לא מתחייבים באמת להצלחה.
  • לא מבצעים חקר שוק ומידול מתחרים.
  • לא מוצאים איזון בנוגע למגוון המוצרים.
  • לא משקיעים בפרסום אורגני.
  • לא משתמשים בעזרה חיצונית למשימות מסויימות.
  • לא מטפחים את כישורי היזמות שלהם!

לא כותבים תכנית עסקית בסיסית.

כתיבה של תכנית עסקית היא חלק מאוד חשוב בתהליך של יצירת עסק דיגיטלי יציב בעל בידול מהמתחרים.
התכנית העסקית היא המצפן שלנו שמראה לנו את הדרך ועל בסיסו נוכל לקבוע את תכנית השייוק, התקציבים וכל מה שהעסק יצטרך בהמשך.
 
אם תעלו על הרכב ותסעו למקום שאתם לא מכירים בלי WAZE או מפה, מה הסיכוי שתגיעו לשם?
כנראה שנמוך מאוד, אפילו אפסי.
זו בדיוק החשיבות של תכנית עסקית והיא מונעת מאיתנו להיתקל בבעיות עתידיות שקשורות לשיווק, לוגיסטיקה, חקר שוק, הוצאות נסתרות ועוד.
המנעו מהטעות הזו ע”י יצירה של תכנית עסקית, אפילו בסיסית, שתנחה אתכם בשנה הראשונה לפחות של פעילות העסק הדיגיטלי החדש שלכם.
 
תשאלו את עצמכם את השאלות הבאות, והדרך שלכם כבר תהיה יותר ברורה.
 
– מהן עלויות מילוי ההזמנות במוצרים שלכם? מוצרים פיזיים או מוצרים דיגיטליים.
– כמה זמן ידרש מכם בכל יום כדי לבצע את המשימות?
– כמה זמן תקדישו לחקר שוק וכמה זמן לתפעול העסק?
– איזה פער בידע יש לכם היום ותצטרכו למצוא לו פיתרון כדי להתקדם ולהתפתח?
– אילו משימות אתם צריכים להוציא למיקור חוץ?
– מהו תקציב השיווק לפרסום ממומן?
– מהו התקציב לבניית נוכחות אורגנית?
 
תכנית עסקית, המצפן שמנחה אותנו ומראה לנו את הדרך להצלחה.

לא מתחייבים באמת להצלחה.

להקים עסק זה לא קל.

מי שאומר לכם אחרת, כנראה משקר.
אז בכל זאת המון יזמים מצליחים להתגבר על הקשיים ולהקים עסק דיגיטלי מצליח?
התשובה טמונה במשהו מאוד בסיסי שמלווה אותנו בכל דבר שנעשה בחיים, הוא נקרא מחוייבות.
 
תשאלו את עצמכם את השאלה הבאה:
אם הייתי דורש מכם לסחוב שק מלט במשקל של 50 למרחק של 15 ק”מ, האם הייתי מצליחים?
כנראה שלא.
אם הייתי מציע לכם 50,000 ש”ח במידה ותצליחו לעמוד במשימה?
יש מצב שהסיכוי שלכם להצליח היה גובר, אבל עדיין רוב האנשים היו נכשלים במשימה כי התמריץ לא גבוה מספיק.
 
ומה היה קורה אם במקום שק מלט, אתם עכשיו נדרשים לסחוב בן משפחה על הגב למרחק של 15 ק”מ עד בית החולים הקרוב כדי להציל את חייו?
אני בטוח שרוב האנשים היו מוצאים את הכוחות הפיזיים והנפשיים כדי לצלוח את המשימה ולהביא את בן המשפחה ליעד.
 
מה השתנה, למה פתאום המשימה נראית יותר אפשרית?
הדבר היחידי שהשתנה הוא ה “למה”, הסיבה שאתם עושים את מה שאתם עושים.
 
אם תקימו עסק במיינדסט הזה,
אם תרצו להצליח בצורה כל כך חזקה,
אתם תמצאו את הכוחות כדי להיות מחוייבים לתהליך ולהתמודד עם האתגרים הכרוכים בהקמת עסק דיגיטלי.
בלי מחוייבות אמיתי, לא ניתן להקים דיגיטלי או להשיג שום דבר בחיים.

לא מבצעים חקר שוק ומידול מתחרים.

אחד הדברים החשובים ביותר כאשר מקימים עסק, הוא חקר שוק.
זה לא משנה אם אתם מקימים חנות שופיפיי או בונים עסק משלכם אשר מבוסס על מוצרים דגיטיליים..
אתם חייבים להבין מה קורה בשוק שלכם, וכיצד השחקנים המצליחים פועלים באופן קבוע.
 
מצד אחד, אני ממליץ לתלמידים שלי תמיד למדל את מה שהמתחרים עושים מכיוון שזה נותן לנו כיוון התחלתי ללכת אליו, במיוחד אם אנחנו מסתכלים על פעילות עסקית של המתחרים שבה הם משקיעים המון כסף, אנחנו יכולים ללמוד ממה שהם עושים כדי לחסוך את הכסף בעצמנו אם רק נמדל את מה שהם עושים.
 
מצד שני, אנחנו לא רוצים להעתיק מאחרים, אנחנו רוצים למדל אחרים תוך כדי שאנחנו מוצאים את המקום המקורי שלנו, את המקום שבו אנחנו מביאים את האמת הפנימית שלנו לקדמת הבמה, כי את האמת הזו  אף אחד לא יכול לקחת מאיתנו וזה מה שיגרום לנו לבידול.
 
מעבר למחקר מתחרים,
חשוב מאוד לחקור את גודל קהל היעד שלנו כדי להבין אם יש שם מספיק “בשר” כדי שנוכל גם להיכנס לשוק ולמצוא את המקום שלנו.
חקר שוק ומידול מתחרים קריטיים להצלחה של כל עסק.

לא מוצאים איזון בנוגע למגוון המוצרים

הרבה פעמים אני רואה בעלי עסקים שמנסים לעשות הכל מהכל.
ומנגד, אני רואה בעלי עסקים שמנסים למכור משהו אחד ולא מאפשרים לקהל היעד שלהם לבחור מבין שירותים שונים.

אנחנו תמיד רוצים לשמור על איזון.

אנחנו רוצים לאפשר ללקוחות שלנו לבחור מבין מבחר מוצרים בחנות, או לחילופין שירותים ומוצרים דיגיטליים.
זה מאפשר לנו לשים מול הלקוח מספיק מוצרים כדי שהוא ימצא מה הוא אוהב, או מה שהוא צריך כדי לפתור את הבעיה.

אבל אנחנו לא רוצים להתפזר יותר מידי עד כדי כך שניתפס כלא מקצועיים או לא אמינים.

אתם מדמיינים יועץ עסקי שגם מוכר שירותים של אילוף כלבים?
קצת מוזר.
חנות שופיפיי שבה אפשר לקנות מוצרים לדייג וגם איפור ופיג’מות?
זה לא יתפס כרציני בעיני הלקוח.

תמצאו את האיזון, והתוצאות שלכם ישתפרו משמעותית.

 

האיזון המושלם בין מגוון מוצרים לבין שמירה על קונספט אחד שמאחד את כולם.

לא משקיעים בפרסום אורגני.

אחת הטעויות הקשות ביותר שאני עשיתי לאורך זמן בכלל לא מבוטל, זה לא להשקיע בקידום אורגני.
בין אם מדובר בחנויות שופיפיי שיש לי, או בבית הספר ללימודים דיגיטליים שהקמתי כבר ב 2016.

קידום ממומן הוא הפיתרון הקל והמהיר, אנחנו משלמים כסף על מודעה בגוגל, פייסבוק או טיקטוק, ומקבלים מיד תוצאות.

זה לא דורש השקעה רבה מצידנו כאשר משווים את זה לקידום אורגני.

מה יותר קל לדעתכם, להקים קמפיין ממומן בפייסבוק או לתחזק פרופיל אישי שנותן ערך ומושך אליכם לקוחות?
ברור שיותר קל לקנות מודעות, וכל עסק חייב לקנות מודעות.

אבל אני ממליץ לכם להשקיע בפרסום האורגני שלכם ברשתות החברתיות כגון פייסבוק ויוטיוב וגם באתר עם בלוגים שמקודם ע”י SEO.

פרופיל אישי שמתוחזק באופן קבוע ימשכו אליכם לקוחות רבים ואיכותיים, ואילו ערוץ יוטיוב ואתר בלוגים יהפכו להיות נכנס דיגיטלי שיכול להכניס כסף במשך שנים באופן פאסיבי לחלוטין.

האתר הזה לדוגמא, מייצר לי עשרות מכירות בכל חודש לאחד הקורסים היותר פופולריים שלי, קורס ליצרת זמן והגשמת מטרות.
המכירה היא אוטומטית לגמרי והלקוחות זורמים באופן קבוע מהפרופיל האישי שלי בפייסבוק, יוטיוב, ומהאתר הזה שבו אתם נמצאים.

אז אל תחכו כמוני עד שתקחו ברצינות את נושא הפרסום האורגני, התחילו כבר היום!

 

מערך אורגני טוב יגרום ליציבות בעסק לאורך שנים.

לא משתמשים בעזרה חיצונית למשימות מסויימות.

אתם לא יכולים לעשות הכל לבד!
בתור התחלה, אפשר לנסות לעשות את הכל כי לא תמיד התקציב מאפשר לנו לקחת עזרה לכל דבר הכי קטן, וזה בסדר.

אבל אתם חייבים לתת לאנשים אחרים לבצע חלק מהמשימות של העסק אחרת יקרו שני דברים:
– אתם תקרסו מנטלית ותאבדו את המוטיבציה שלכם.
– התוצאות שלכם יהיו בינוניות כי לעולם לא תוכלו להיות מומחים בהכל.

אז מה עושים כאשר התקציב הוא מוגבל?

העולם החדש מאפשר לנו לשכור עובדים מחו”ל במחירים מאוד מצחיקים.
אתר כמו FIVERR מאפשר לנו למצוא פתרונות מאוד זולים ואיכותיים לרוב המשימות שאנחנו צריכים לבצע בעסק שלנו.

עוד פיתרון הוא למצוא מישהו שמשלים את החסר שלכם ויכול להיכנס לעסק שלכם כשותף ועל ידי כך הוא יוכל לעשות את כל הדברים שאתם לא יודעים לעשות.

איפה ניתן ללמוד איקומרס
אל תהיו זאבים בדודים, השתמשו באחרים כדי להשיג את המטרות המשותפות שלכם.

לא מטפחים את כישורי היזמות שלהם!

אחת הבעיות המאוד נפוצות שגורמות לרוב האנשים להיכשל או לא להשיג את התוצאות שלהם כאשר הם מקימים עסק דיגטלי היא העובדה שהם לא מטפחים את הנכס החשוב ביותר בעסק שלהם – את עצמם!

כאשר אני יצרתי את הקורס “אל תגעו לי בזמן” ליצירת זמן והגשמת מטרות, אני עשיתי את זה במטרה לתת ערך לתלמידים הקיימים שלי בכל תכניות הליווי וההכשרה האחרות.

ידעתי שאם אני אתן לאנשים את הכלים להיות יזמים טובים יותר, זה ישליך על ההתקדמות שלהם בהקמת חנות שופיפיי, או בנייה של עסק אשר מבוסס על מוצרים דיגיטליים.

הרי זה ברור שבכל תחום אשר תרצו לעסוק, אתם צריכים לדעת איך להציב לעצמכם מטרות בצורה טובה וכיצד ליצור יותר זמן בחיים שלכם!

האנשים המוצלחים ביותר בעולם הם אמנים בכל מה שקשור לניהול הזמן שלהם והדרך שבה הם מסוגלים להספיק ביום אחד מה שרוב האנשים לא יספיקו בשבוע או חודש.

אני משתדל לקרוא המון הספרים בכל שנה, לשמוע פודקאסטים, הרצאות וכל מה שאפשר לעשות כדי להפוך להיות חזק, חכם, נחוש וממוקד יותר.
בלי זה, קשה מאוד להצליח וזה לא משנה באיזה תחום!

הנכס החשוב ביותר בעסק שלנו הוא אנחנו! השקיע בעצמכם!

לסיכום...

להקים עסק דיגיטלי זה מאתגר, אבל זה הדבר הכי כיף ומספק שעשיתי בחיים שלי!
אני מצליח להתפרנס תוך כדי שאני נותן ערך לעולם ושומר על הדרך שבה אני רוצה לחיות.

אם אתם רוצים להיכנס לעולם הזה ולא בטוחים בדיוק מה כדאי לכם לעשות, אני מזמין אתכם לפגישת ייעוץ ללא עלות איתי באופן אישי.

תלמדו על תכניות הליווי שלי להקמת חנויות שופיפיי , וגם על תכנית ההכשרה להקמת עסק שמבוסס על מוצרים דיגיטליים.
לאחר מכן, תקבעו פגישה וביחד נבין מהו המסלול הנכון עבורכם!

אהבתם? שתפו זה בחינם 🙂

Share on facebook