במקום, חנות שעובדת במודל הדרופשיפינג משתמשת בספק צד ג' כדי לספק את המוצרים ישירות ללקוחות החנות.
כתוצאה מכך, המוכר לא צריך לנהל את המוצרים ואת המשלוחים שלהם.
ההבדל העיקרי בין מודל דרופשיפינג לבין מודל קמעונאות סטנדרטי הוא העבודה שהמלאי מנוהל על ידי גורם חיצוני ולא על ידי החנות עצמה. קבלו את מדריך דרופשיפינג למתחילים שיעשה לכם קצת סדר בעניינים.
עכשיו שהבנו מה זה דרופשיפינג, צריך לדעת שיש 2 מדינות מרכזיות שבהן נהוג למצוא ספקים לדרופשיפינג בשופיפיי:
– ארה"ב.
– סין.
בניגוד לדעה הרווחת והמוטעית, המוצרים בארה"ב לא יותר איכותיים מהמוצרים מסין.
הסיבה היא, שבכל מקרה רוב המוצרים שמאוחסנים מארה"ב, מגיעים מסין עצמה.
לכן מבחינת האיכות, ברוב המקרים אתם לא תראו הבדל, אלא אם כן אתם עובדים עם ספקים שמייצרים בארה"ב עצמה.
מבחינת מהירות המשלוח, אם אתם עובדים עם קהל שנמצא בארה"ב או קנדה, המשלוחים מתוך ארה"ב יהיו מהירים יותר ויגרמו ללקוחות שלכם לסמוך על המותג שלכם באופן מלא.
כאשר שולחים מסין, הלקוח יודע את זה, וגם אם הוא מקבל את החבילה אחרי שבועיים, זה עדיין מקשה על בניית קהל לקוחות חוזרים.
אני לא אומר שאסור לעשות דרופשיפינג מסין, להפך! צריך לעשות דרופשיפינג מסין וזה מעולה בתור התחלה כי פערי המחירים הרבה יותר גבוהים וזה משאיר לנו רווח גדול יותר.
1. נגישות:
דרופשיפינג היא מודל עסקי מדהים אשר עוזר למיליוני יזמים בכל העולם להקים עסקים שאחרת לא היו יכולים להתקיים.
בדרופשיפינג אפשר לבחון מוצרים שונים, נישות שונות מבלי להתחייב לרכישה של מלאי, וזה הופך את התחום לנגיש מאוד.
2. הון עצמי נמוך להקמת עסק דרופשיפינג:
היתרון הגדול ביותר של דרופשיפינג הוא היכולת להקים חנות אינטרנטית ללא צורך בהשקעה של עשרות אלפי דולרים על מוצרים, שלא בטוח שבכלל ימכרו.
במודל הקמעונאות הסטנדרטי, בעלי חנויות נכנסים לחובות עתק טרם פתיחת הדלתות של החנות שלהם, בתקווה שהם יוכלו למכור את הכל, ובזמן.
בדרופשיפינג, אתם קודם כל מוכרים את המוצר בחנות שלכם, ורק לאחר מכן רוכשים אותו מהספר ושולחים ללקוח.
3. ניהול שוטף קל באופן יחסי:
בניית חנות אינטרנטית זה הרבה יותר קל כאשר אתם לא צריכים להתעסק עם הדברים הבאים:
לשלם עבור מחסן.
1. פערי מחירים נמוכים:
מיכוון שהרבה אנשים נכנסים לתחום הזה ולא מוכנים להשקיע מאמץ רב, הם נאלצים למכור את המוצרים במחירים נמוכים מידי שלא מאפשרים להם להרוויח כסף.
הסיבה הנפוצה ביותר היא העובדה שבעלי חנויות רבים לא מקימים חנויות איכותיות, שמשדרות אמינות וממירות את הלקוחות בצורה האופטימלית.
לכן הם נאלצים להתחרות במתחרים ע"י הורדת מחירים ולא ע"י שיווק נכון יותר, מיתוג חכם וניהול קמפיינים בצורה טובה.
2. בעיות עם מלאי:
כאשר אתם מחזיקים במלאי, קל לעקוב אחריו.
כאשר עובדים במודל של דרופשיפינג, ניהול המלאי לא נמצא בשליטה שלכם ולכן יכול להיווצר מצב שבו מוצר מסויים ירד מהמלאי אצל הספק שלכם ואתם לא ידעתם מזה.
לכן חשוב מאוד להתנהל מול הספקים בצורה חכמה ונכונה!
יש המון כלים טכנולוגיים שמאפשרים לבעלי חנויות להתממשק עם המלאי של הספקים ולעקוב מקרוב על המלאי כדי לא להגיע למצב שבו מוצר יצא מהמלאי בלי שהם יודעים מכך.
3. מורכבות משלוחים:
כאשר עובדים עם מספר ספקים כמו שרוב הדרופשיפרים עושים, יכול להיווצר מצב שלקוח מזמין מספר מוצרים ומקבל מספר חבילות שונות מספקים שונים.
גם את הנושא הזה אפשר לפתור ע"י גילוי נאות בדף המוצר בנוגע למשלוחים, מידע ברור בדף התודה לאחר רכישה וגם שליחת מייל ללקוח לאחר רכישה שמסביר שיכול להיות שהמוצרים יגיעו ממספר מקורות שונים.
אני תמיד מציע לתלמידים שלי לצמצם כמה שיותר את כמות הספקים ובחנות שלהם ולהגיע למצב שהם עובדים עם ספק אחד, שניים, מקסימום שלושה.
כמו שציינתי, דרופשיפינג לא מושלם, והוא לא מונע מכם להתמודד עם עולם היזמות ראש בראש ולצאת מאיזור הנוחות שלכם.
כמו בכל עסק, נדרשת עבודה רבה, מאמצים, והשקעה כספית.
אבל מי שישקיע, וירצה להפוך את זה למקצוע.
יגלה עולם מדהים ומרגש שמאפשר לכל אחד להקים עסק חופש אמיתי ולתת ערך למיליוני אנשים בעולם.
אתם מוזמנים להשאיר פרטים ולתאם איתי פגישת ייעוץ שבה נוכל להתאים מסלול לימודים שמתאים לכם באופן אישי!
visibility_offהשבת את ההבזקים
titleסמן כותרות
settingsצבע רקע
zoom_outזום (הקטנה)
zoom_inזום (הגדלה)
remove_circle_outlineהקטנת גופן
add_circle_outlineהגדלת גופן
spellcheckגופן קריא
brightness_highניגודיות בהירה
brightness_lowניגודיות כהה
format_underlinedהוסף קו תחתון לקישורים
font_downloadסמן קישורים