5 פעולות חשובות לשיווק אינטרנטי מוצלח
שחר אשכנזי

שחר אשכנזי

5 פעולות חשובות לשיווק אינטרנטי מוצלח

שיווק אינטרנטי הידוע גם בשם שיווק דיגיטלי נחשב בשנים האחרונות לאחד מתחומי השיווק הדינמיים והמתפתחים ביותר, וזאת לנוכח ביסוס מעמדה של רשת האינטרנט כאפיק המדיה הפופולארי ביותר בעולם לכל מטרת שיווק ופרסום. 

כאשר מדברים על שיווק אינטרנטי מדברים למעשה על מגוון רחב של ערוצי שיווק שבכל אחד מהם ניתן לקדם אתרי אינטרנט מכל סוג, לפרסם מוצרים ושירותים ולשווק אותם באופן ממוקד לקהלי היעד הרלוונטיים. 

ערוצי שיווק דיגיטלי

ערוצי שיווק דיגיטלי הם הגדרה כוללת לכל סוגי הפלטפורמות האינטרנטיות בהן ניתן לקדם אתרים, לפרסם ולשווק מוצרים ושירותים מכל סוג. בין יתר ערוצי השיווק הדיגיטלי הגדולים והפופולאריים ביותר ברשת ניתן למצוא את מנוע החיפוש של גוגל בו ניתן לבצע פעולות קידום ממומן באמצעות מערכת הפרסום המובנית של גוגל וזאת לצד פעולות קידום אורגני בגוגל המיועדות לצרכי שיפור הדירוג של האתר המיועד בדף תוצאות החיפוש הראשון בגוגל תחת מילות/ביטויי חיפוש הרלוונטיים. 

ערוצי שיווק דיגיטלי נוספים שהפכו לאמצעי שיווק אינטרנטי הכרחי עבור כל משווק הם הרשתות החברתיות כגון: פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, טוויטר, טיק טוק ו-לינקדאין. 

בכל אחת מהרשתות החברתיות המובילות, תוכלו למצוא מגוון רחב של אפשרויות לפרסום וקידום עסקים, מוצרים, שירותים וכדומה וליהנות מיכולות פילוח ממוקדות בהתאם לקהלי היעד הרלוונטיים לגביכם. 

ערוצי שיווק נוספים בתחום השיווק הדיגיטלי כוללים: שימוש במערכות פרסום מובנות בפורטלים הגדולים (כגון: טאבולה, אאוטבריין וכו), רכישת שטחי פרסום בפורטלים ואתרי נישה כאלו ואחרים, תפעול קמפיינים באמצעות מערכות הפצה בדוא"ל ועוד.

אם כך, מהן 5 הפעולות החשובות וההכרחיות ביותר לשיווק אינטרנטי מוצלח?

על מנת ליהנות מכל היתרונות הנלווים לכל אחד מערוצי השיווק הדיגיטלי (ויש לא מעט יתרונות לכל אחד מהם), קיימות מספר פעולות מקדימות אשר יאפשרו לכם ליהנות מהליכי שיווק אינטרנטי מוצלח ולאורך זמן, כאשר בין חמשת הפעולות החשובות ביותר תוכלו למצוא:

  1. התייחסות לאתר הבית שלכם כאל נכס דיגיטלי – אתר הבית שלכם הוא נכס דיגיטלי לכל דבר ועניין ובסופה של כל פעולת קידום או פעולת פרסום ושיווק ברשת, תהיו מעוניינים לנווט את קהל הגולשים לאחד מעמודי האתר. על מנת לשפר באופן מתמיד את תנועת הגולשים (טראפיק) לאתר הבית שלכם, קיימת חשיבות רבה לכך שתתייחסו אליו כ-נכס דיגיטלי לכל דבר ועניין ותבצעו בו עדכונים ושינויים באופן תדיר ותכוף על מנת להפוך אותו לאתר מוביל בתחומו בקרב קהל הגולשים הרלוונטי לכם. 

  2. פילוח קהלי יעד ומטרה – כל פעולת שיווק אינטרנטי חייבת להיות מופנית ומכוונת לקהל יעד מסוים אותו ניתן לפלח בהתאם לסוג ואופי המוצרים/שירותים אותם אתם משווקים ברשת. כיום, בכל פלטפורמה (ערוץ שיווק) לצרכי קידום, שיווק ופרסום ברשת, תוכלו למצוא מגוון רחב של כלים יכולים לסייע לכם בפילוח קהלי המטרה.

  3. שפה פרסומית ועיצובית משלכם – התחרות על תשומת ליבם של הגולשים הולכת ונעשית מורכבת יותר מיום ליום, ולכן, קיימת חשיבות רבה ליצירת עולמות תוכן משלכם המתאפיינים בין היתר בשפה פרסומית ועיצובית הייחודית רק לכם. פעולה זו מסייעת רבות למיתוג הנכס הדיגיטלי העומד לרשותכם והיא חיונית לכל פעולת שיווק ופרסום בכל אחד מערוצי השיווק הדיגיטלי. 

  4. מעקב דינמי אחר פעולות השיווק והקידום של המתחרים – סביבת התחרות האינטרנטית היא סביבה תובענית ודינמית המחייבת אתכם להתייחס בקפידה רבה לפעולות השיווק והקידום המיושמות על ידי המתחרים הישירים והעקיפים שלכם. מעקב דינמי אחר פעולות המתחרים יאפשרו לכם ליישר עימם קו ולהמציא את עצמכם מחדש בכל הנוגע לתחום השיווק האינטרנטי והכי חשוב – לא להישאר מאחור! 

  5. שימוש תדיר וקבוע במערכת גוגל אנליטיקס – גוגל, ענקית החיפוש ברשת, מעמידה לרשות המפרסמים בה מגוון רחב של כלים המיועדים לצרכי איסוף מידע (דאטה) אחר פעולות הגלישה באתרים העומדים לרשותכם ברשת. מערכת הגוגל אנליטיקס מאפשרת לכם לבצע מגוון רחב של פעולות מדידה ובכך לבסס את הפעילות השיווקית שלכם בגוגל בהתבסס על נתוני מידע שונים ומדויקים.
5 פעולות חשובות לשיווק אינטרנטי מוצלח

לסיכום, שיווק אינטרנטי הוא הגדרה רחבה למגוון רחב של פעולות שיווקיות הניתנות ליישום באמצעות ערוצי שיווק דיגיטליים שבכל אחד מהם תוכלו ליהנות ממגוון רחב של יתרונות. 

אהבתם? שתפו זה בחינם 🙂

שיתוף ב facebook