ניהול זמן לעצמאיים
שחר אשכנזי

שחר אשכנזי

ניהול זמן לעצמאיים

עצמאיים? מתקשים להגיע לכל המטלות הנדרשות מכם לאורך היום? מרגישים שהזמן העומד לרשותכם אינו מספיק לכם? זה הזמן לדעת יותר על ניהול זמן לעצמאיים והתנהלות עסקית נכונה בתוך הזמן 

הזמן העומד לרשותנו מדי יום הוא קבוע ואין זה משנה מה אנו נדרשים לעשות בתוך הזמן, ולכן, השאלה היא לא כיצד אנו מנהלים את הזמן העומד לרשותנו אלא כיצד אנו מתנהלים בתוך הזמן. עבור העצמאיים שבינינו, אופן חלוקת 24 השעות המוקצבות לנו מדי יום הוא מאתגר יותר וזאת לנוכח העובדה שכל עצמאי בכל תחום מבין שמה שהוא מצליח לייצר בתוך הזמן העומד לרשותו היום הוא למעשה הכסף של המחר

ניהול זמן לעצמאיים - מדוע הוא הכרחי?

האופן בו עצמאי בכל תחום עיסוק מחליט לחלק את הזמן העומד לרשותו מדי יום, עלול להשפיע במידה ניכרת על הצלחתו העסקית, כאשר מחקרים בתחום ניהול הזמן מוכיחים כי יש קשר ישיר בין ניהול נכון של הזמן לבין שגשוג אישי ומקצועי בכל תחום. עצמאיים היודעים היטב כיצד לנהל את הזמן העומד לרשותם, מצליחים להתנהל טוב יותר בתוך הזמן ואף לפנות זמן לתחומי עניין שאינם בהכרח קשורים לתחום עיסוקם. מנגד, עצמאיים המתקשים לנהל את הזמן העומד לרשותם, עתידים למצוא את עצמם במרדף תמידי אחר הזמן שכידוע הוא חמקמק מאוד. תחושה תמידית של חוסר זמן והספקים בתוך הזמן מייצרת סטרס ולחץ, דבר הנחשב כגורם המרכזי להתפתחותן של בעיות בריאותיות ונפשיות כאחד.

ניהול זמן לעצמאיים

ניהול זמן והתנהלות נכונה בתוך הזמן - כל היתרונות

ניהול נכון של הזמן והתנהלות נכונה בתוך הזמן, מאפשר לכל עצמאי/ת ליהנות ממגוון רחב של יתרונות לאורך זמן גם בהיבט העסקי וגם ברמה האישית. השגת שליטה על הזמן וניהול נכון של הפעולות הנדרשות בתוך הזמן, מאפשרים בין היתר: יכולת מיקוד גבוהה בביצוע מטלות יומיומיות, השגת מטרות המייצרת תחושת סיפוק אישית ועסקית כאחד, הקדשת יותר זמן איכות לאנשים הקרובים ביותר לליבכם, יצירת זמן פנוי לטובת הכשרות מקצועיות וכדומה, וכמובן, מאפשרת לכם לשמור על סדר יום בריא יותר, כך שגם במקרים בהם מתרחשים שינויים לא מתכוננים במהלך היומיום שלכם, תוכלו להקצות את הזמן הנדרש לכל יתר הדברים המתוכננים לכם לאותו יום. 

ניהול זמן לעצמאיים

ניהול נכון של הזמן לעצמאיים - מהיכן מתחילים?

ניהול זמן הוא בראש ובראשונה פיתוח מודעות אישית לכך שהזמן העומד לרשותכם בכל רגע נתון הוא יקר מפז ולכן צריך לתכנן היטב את אופן חלוקת הזמן על פי סדר עדיפויות יומי. לצורך כך, מומלץ לכל אחד ואחת מהעצמאיים שביניכם להתבונן בכל אחד מההרגלים היומיומיים שלכם  ולבחון איזה הרגלים יומיים מטיבים איתכם ואיזה לא. במקביל, מומלץ לבחון את הזמן אותו אתם מקדישים לטובת ההרגלים היומיומיים השונים ולבדוק עם עצמכם היכן אתם צריכים יותר זמן והיכן אתם מבזבזים את זמנכם על הרגלים שלא תורמים לכם. לאחר מכן, מומלץ להקדיש מספר דקות יומיומיות לצרכי תכנון יום המחר וזאת על מנת לתכנן לפרטי פרטים את סדר היום הבא שלכם. תכנון מקדים הוא אחד מהכלים היעילים ביותר לצורך ניהול הזמן ובשלב הראשון חשוב שתקדישו יותר זמן לכל פעולה מתוכננת במהלך היום על מנת להתמודד עם פעולות לא מתוכננות להן תדרשו במהלך היום.  

התבוננות על האופן בו אתם מנהלים את זמנכם ביומיום נועדה בין היתר לאפשר לכם לבחון מקרוב את הפעולות הגוזלות מכם זמן יתר ובתוך כך לחשוב על דרכים שונות לייעול הפעולות. 

הגדירו מטרות ויעדים לטווח הקצר, הבינוני והארוך

התנהלות נכונה בתוך הזמן יכולה להיעשות רק לאחר שאתם משיגים שליטה ראשונית על הזמן הקצוב העומד לרשותכם והדרך להתנהלות נכונה בתוך הזמן חייבת לעבור בהגדרת מטרות ויעדים לטווח הקצר (מטרות ויעדים יומיים) לטווח הבינוני (מטרות ויעדים שבועיים או חודשיים) ולטווח הארוך (מטרות ויעדים רבעוניים או שנתיים). 

אם גם אתם רוצים להעניק לעצמכם את השינוי לו אתם מייחלים בכל הנוגע לניהול הזמן והתנהלות בתוך הזמן, זה הזמן לרכישת כלים מעשיים בנושא באמצעות קורס ייעודי ליצירת זמן והגשמת מטרות. קורס מקצועי זה מיועד לכל העצמאיים שביניכם והוא יאפשר גם לכם לרכוש את הידע והכלים הנכונים לניהול זמן נכון בכל רגע נתון. למידע ופרטים נוספים על הקורס לחצו כאן

אהבתם? שתפו זה בחינם 🙂

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email